FAQ

Pytania i odpowiedzi na temat kompleksowej naprawy

Tutaj znajdziesz często zadawane pytania i odpowiedzi na nie.

    Zlecanie

    Jak zlecić naprawę?
    Najlepiej jest zlecać naprawę online przy wykorzystaniu osobistego konta MyFestool. Skorzystasz przy tym z bezpłatnego transportu, szybkiej realizacji naprawy i regularnych powiadomień na temat aktualnego statusu naprawy.
    Można również zadzwonić do działu serwisu Festool na numer +48 (22) 122 74 00. Nasi pracownicy chętnie udzielą Ci pomocy w kwestii naprawy.

    Dlaczego dobrze jest zlecić naprawę bezpośrednio w Festool?
    Masz pełną kontrolę nad przebiegiem naprawy swojego narzędzia.
    Jeśli złożysz zlecenie naprawy online, odbierzemy narzędzie bezpłatnie w wybranym przez Ciebie miejscu. Już gdy narzędzie jest w drodze, planujemy pracę personelu, który sprawdzi i naprawi Twoje narzędzie. Dzięki temu pozostaje ono u nas zaledwie przez 24 godziny. Zostaje naprawione, wyczyszczone i przetestowane pod kątem bezpieczeństwa elektrycznego. Zwracamy Ci je gotowe do użytku.
    Na naprawione lub wymienione części zamienne otrzymujesz od nas dwunastomiesięczną gwarancję. 
    Automatycznie sprawdzamy gwarancję Twojego narzędzia. Jeśli okres gwarancyjny nie upłynął i jeśli narzędzie jest zarejestrowane do Gwarancji all-inclusive, naprawa będzie bezpłatna.
    Jeśli dla Twojego narzędzia dostępne są aktualizacje oprogramowania, przeprowadzimy je za Ciebie podczas procesu naprawy.
    Nasi pracownicy są specjalnie przeszkoleni w zakresie napraw produktów Festool, dzięki czemu naprawa przebiega sprawnie, Ty otrzymujesz narzędzie tak szybko, jak to możliwe.
    Oczywiście korzystamy wyłącznie z oryginalnych części zamiennych, dostępnych od ręki.
    Zanim odeślemy do Ciebie narzędzie, wykonujemy dokładną regulację. 
    Przeprowadzamy badanie bezpieczeństwa elektrycznego zgodnie z DGUV/VDE i wystawiamy odpowiedni certyfikat.

    Czas realizacji

    Jak długo moje narzędzie będzie w naprawie?
    Zazwyczaj realizujemy naprawy w ciągu 24 godzin.
    Od odbioru do dostarczenia upływa zazwyczaj od 3 do 5 dni, jeśli skorzystasz ze zlecenia naprawy online.

    Czy w przypadku usterki mogę wypożyczyć w Festool narzędzie zastępcze?
    Serwis Festool posiada ograniczoną ilość narzędzi zastępczych, dlatego prosimy o kontakt: customerservice-pl@festool.com

    Kiedy przyjeżdża kurier? Czy można się umówić na konkretny termin?
    Niestety, nie ma możliwości ustalenia terminu odbioru.
    Możesz jednak zlecić odbiór narzędzia w dowolnym miejscu.
    Poza tym, istnieje możliwość bezpłatnego nadania paczki z narzędziem w odpowiednim punkcie UPS Access Point.
    Szczegółowe informacje na temat punktów nadawania paczek otrzymasz po zleceniu naprawy online.

    Pytania na temat innych możliwości prosimy kierować bezpośrednio do naszego serwisu pod numerem:

    tel.: +48 (22) 122 74 00
    E-mail: customerservice-pl@festool.com

    Serwis jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

    Koszty

    Ile kosztuje transport narzędzia?
    Transport narzędzi na gwarancji jest zawsze bezpłatny.

    Ile kosztuje naprawa?
    Jeśli narzędzie zostało zarejestrowane do Gwarancji all-inclusive, naprawa podczas trwania okresu gwarancyjnego jest bezpłatna.
    Naprawa pogwarancyjna realizowana jest niezwłocznie bez wystawiania kosztorysu, jeżeli koszt rzeczywisty naprawy jest niższy od akceptowalnego kosztu naprawy, podanego w tabeli pod linkiem: AKCEPTOWALNY KOSZT NAPRAWY <– KLIKNIJ TU! W takim przypadku naliczany jest tylko rzeczywisty koszt naprawy.

    Na zakres naprawy Festool Polska Sp. z o.o. udziela 12. miesięcznej gwarancji na wady jakościowe (gwarancja nie dotyczy zużycia eksploatacyjnego, uszkodzeń na skutek nieprawidłowego użytkowania narzędzia lub uszkodzeń mechanicznych). Aby naprawa mogła się odbyć natychmiast, zlecam firmie Festool Polska Sp. z o.o. wykonanie naprawy jeszcze przed zakończeniem terminu odwołania. W przypadku odwołania firma Festool Polska Sp. z o.o. ma prawo żądać rekompensaty za dotychczas wykonane świadczenia. Jest mi wiadome, iż w przypadku całkowitego wykonania zlecenia prawo do odwołania może wygasnąć przed terminem.

    Ile kosztuje przygotowanie kosztorysu?
    Przygotowanie kosztorysu jest zawsze bezpłatne.

    Jakie mam możliwości od momentu otrzymania kosztorysu?
    Możesz zlecić naprawę narzędzia na podanych w nim warunkach.
    Jeśli nie zdecydujesz się na naprawę wg. kosztorysu, odsyłamy narzędzie zmontowane i doliczamy koszt transportu. Serwis Festool nie gwarantuje, że nienaprawione i zmontowane narzędzie jest sprawne oraz rekomenduje zaprzestania użytkowania takiego narzędzia ze względów bezpieczeństwa zdrowia i życia.

    Czy niekompletne narzędzie będzie uzupełnione o brakujące części ?
    Części istotne dla funkcjonowania i bezpieczeństwa narzędzia muszą być zamontowane i będą wymienione w kosztorysie. Jeśli np. prześlesz nam pilarkę tarczową bez osłony wahadłowej, musimy ją założyć dla twojego bezpieczeństwa. Będzie to uwzględnione w kosztorysie. Nie wykonujemy napraw częściowych i z części powierzonych.

    Czy Festool dostosowuje cenę naprawy do mojego limitu kosztów?
    Nie, naprawiamy oczywiście tylko to, co jest niezbędne. Koszty są obliczane na podstawie rzeczywistej pracy i zużycia materiałów.

     

    Pakowanie i wysyłka

    Dlaczego w przypadku naprawy narzędzi akumulatorowych i akumulatorów muszę podawać wielkość akumulatora?
    Akumulatory litowo-jonowe generalnie klasyfikowane są jako towary niebezpieczne. Specjalne przepisy obowiązują dla akumulatorów o pojemności od 100 Wh. W Festool dotyczy to akumulatorów o pojemności od 6,2 amperogodzin (Ah).
    Jeżeli chcesz wysłać akumulator 6,2 Ah do serwisu, najpierw skontaktuj się z działem Customer Service Festool Polska
    e-mail:
    customerservice-pl@festool.com

    W celu zapewnienia bezpieczeństwa transportu musimy poznać następujące dane:

    • Dokładną liczbę sztuk
    • Nazwę artykułu, numer części (znajdują się z tyłu akumulatora)
    • Pojemność akumulatora (również znajduje się z tyłu akumulatora)

    Jeśli przesyłka zawiera towar niebezpieczny, udostępnimy do pobrania naklejkę z odpowiednim oznaczeniem.

    Czy można podać inny adres odbioru lub dostawy?
    Tak, przy zlecaniu naprawy za pośrednictwem MyFestool lub osoby kontaktowej można podać alternatywny adres odbioru lub dostawy.

    Czy muszę czekać na kuriera?
    Możesz zostawić narzędzie w jednym z 1100 punktów UPS Access Point takich jak np. kioski, sklepy spożywcze itp., korzystając ze zlecenia naprawy online. Kurier odbiera przesyłki z takiego punktu i przesyłka trafia do naszego serwisu. Po naprawie odeślemy narzędzie na wskazany przez Ciebie adres.
    Możesz również zostawić narzędzie u swojego Dystrybutora narzędzi Festool

    Jak zapakować uszkodzone narzędzia?
    Jeśli twoje narzędzie znajduje się w Systainerze, nie musi być dodatkowo opakowane. Wystarczy zabezpieczyć je przed przypadkowym otwarciem. Systainery Festool są przystosowane do warunków transportu.
    Narzędzia luzem muszą być bezpiecznie zapakowane i zabezpieczone w kartonach. Należy również zwrócić uwagę na odrębne przepisy dotyczące pakowania towarów niebezpiecznych.

    W przypadku wysyłek paletowych dużych narzędzi jak np. CS 50/70, prosimy o kontakt z Działem Customer Service Festool Polska:
    Telefon: +48 (22) 122 74 00
    E-mail: customerservice-pl@festool.com

    Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

    Zlecenia z zagranicy

    Gdzie mogę naprawić swoje narzędzie, gdy jestem za granicą?

    Oczywiście można zlecić naprawę narzędzia bezpośrednio w innym kraju, o ile jest w nim dostępny Centralny Serwis Festool. Nie dotyczy to krajów, w których serwis prowadzony jest przez lokalnego Dystrybutora np. w Norwegii. 

    Aby uzyskać więcej informacji, wybierz odpowiedni kraj na www.festool.com/service 

    Jakie uprawnienia gwarancyjne mi przysługują, jeśli kupiłem i zarejestrowałem narzędzie w Polsce, a teraz przebywam za granicą?

    W takim przypadku należy zwrócić się do Centralnego Serwisu Festool:   

    E-mail: customerservice-pl@festool.com

    Prosimy o podanie SNR i TNR z tabliczki znamionowej narzędzia.
    Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30